Azi nu iubesc corect, creștinește și loial!



Azi nu iubesc corect, creștinește și loial!

Trec uneori zile multe în care parcă cuvintele, pe care le foloseam cu multă ușurință ca să exprim toate stările prin care trece sufletul meu uneori, nu mai au atât de multă profunzime sau fidelitate în ele sau pur și simplu par atât de neajutorate în a le face pe plac minții și inimii. Este ca și cum exprimarea verbală rămâne cu mult în urma emoțiilor și oricât m-aș strădui să recuperez momentul printr-o reactualizare fugitivă sau poate printr-un memento pe care îl atașez clipelor din zi pe lângă care trec, își pierd substanța fluorescentă pe care eu am văzut-o și vreau să o împărtășesc mai departe. Așa că trec zile în care pare că nu mai am nimic de spus, sau poate chiar așa și este! Până la urmă fiecare colțișor din noi, de la atom la spirit, de la emoție la reflexie are nevoie de câte o mică vacanță în care să se lase abandonat jocului naiv și să își scuture praful care se depune cu timpul în orice bibliotecă – sanctuar.
Azi însă m-am trezit cu un sentiment de vinovăție născut dintr-o examinare a conștiinței care m-a făcut să mă îndoiesc de valoarea reală a iubirii mele pentru semeni.
Nu știu să iubesc corect, creștinește și loial!
Nu iubesc fariseii, nu iubesc mizeria și pe cei care o poartă nu din cauza sărăciei sau ignoranței pentru că nu o vezi pe haine ci tot mai des în suflet. Nu iubesc mâinile neîngrijite și murdare ( nu mă refer aici la mâinile bătătorite de munca cinstită și care poartă în ridurile lor pământul pe care îl muncesc cu devotament și umilință) pentru că ele nu vor oferi niciodată altora decât propria mizerie. Aceste mâini sunt mânjite de bolovanii pe care îi aruncă în oameni, miros a drojdia pâinii furate, au urme de zgârieturi de la cățărarea pe scara socială prinse în corzi elastice care să le arunce cât mai sus și cât mai repede. Purtătorii acestor mâini au uitat că o scară care o urci, la un moment dar va trebui să o cobori... și înainte de a purcede la drum nu prea au timp să calculeze traseul, bazându-se pe elasticitatea corzii care îi va aduce înapoi pe principiul bungee jumping, doar că majoritatea își cam sparg capul la aterizare – ori coarda e prea lungă, ori elasticitatea ei nu a fost calculată corect în raport cu greutatea bolovanului pe care îl susține...
Nu iubesc răutatea născută din frustrare, oricâtă indulgență aș avea pentru suferință.
Nu iubesc oamenii sclipicioși (atenție mare, nu am spus – sclipitori, deja aș vorbi despre altceva și în alți termeni), care își poleesc fețele cu pomezi de îngâmfare, zâmbete de superioritate și gâturi arcuite de prăjinile lor imaginare. Semidocți dar extrem de virali! Aș vrea ca știința să înventeze un antidot al prostiei, chiar dacă nu pot deveni brusc inteligenți, măcar să rămână letargici și să nu ne mai otravească nouă existența!
Așa că da, azi nu iubesc corect, creștinește și loial! Mi-au epuizat ”perfecții” toată generozitatea!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu