Am fost acolo...


Am fost acolo...

Mă bucur că nu sunt un om fără pasiuni! Aș deveni doar un om inert, un fel de  dublură a propriei vieți pe care m-aș mulțumi să o trăiesc într-un ritm monoton.
Unii oameni se autocompătimesc pentru sensibilitate. Cei care au fost înzestrați cu ea adeseori o acuză de toate dezamăgirile și suferințele prin care trec și pe care le evidențiază într-un mod disproporționat în comparație cu toate beneficile pe care le-a adus în viața lor. Să privești un copac ascultându-i respirația, să poți călători în visul altcuiva de parcă te-ai plimba prin propria grădină, să asculți muzica și să trăiești pasiunea muzicianului, să atingi un tablou nu cu mâna ci cu sufletul... nu este cu siguranță un mod de cunoaștere egoist!
Artiștii lumii nu au fost egoiști! Ei au dus peste timp și au împărtășit toată sensibilitatea lor. Au căutat să transforme în materie energia propriului suflet: au pictat trecut, au cântat viitor, au scris iubirea, au cioplit în forme fericirea...
Uneori ai parte în viață de întâlniri cu acești artiști; pe unii îi cunoști din amintiri, pe alții îi cauți și atunci când îi găsești te fâstâcești de emoția momentului. Așa l-am găsit eu pe Michelangelo în Capela Sixtină... Am intrat intimidată de magia momentului, cu capul plecat a umilință privind jocul de culori din pardoseala de marmură, atentă să nu pășesc greșit într-un spațiu sacru,  cu pleoapele deschise pe jumătate pentru a mă acomoda unui interior slab luminat și plin de oameni. Ca să trăiești pe deplin întâlnirea ar fi imposibil într-o mare de oameni neliniștiți, care se mișcau în valuri largi cu capetele ridicate spre boltă. Am găsit un refugiu și m-am așezat, acum însă nu îmi amintesc deloc pe ce: poate erau câteva trepte, poate direct pe pardoseală. Știu doar că atunci am ridicat privirea spre bolta încărcată de scene biblice, cătând frenetic doar una. Când am găsit-o mi-am oprit respirația ca nu cumva să tulbur momentul sau să îmi distrag sufletul de la marea întâlnire. Știu că am simțit cum se adună lacrimile în colțul ochilor; nu le-am chemat eu au venit singure, poate chemate de importanța clipei, poate cerute de locul sacru în care mă găseam sau poate erau doar lacrimile mele de care nu aveam timp însă în acele clipe... tot ce speram era să nu se încheie prea repede întâlnirea mea cu Michelangelo și fresca lui ”Crearea lui Adam”...
Atunci am înțeles ceva despre mine: nu îmi doresc să fiu mai puțin sau altceva din ceea ce sunt deja iar timpul și spațiul sunt doar decoruri istorice și geografice pe care sufletul le poate trece cu ușurință atunci când refuză să se mulțumească cu puținul prezentului! Azi sunt ”mai mult” pentru că... am fost acolo...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu