Mulțumesc pentru că nu îmi mulțumești...


Mulțumesc pentru că nu îmi mulțumești...

Azi am regretat că nu am luat cu mine aparatul foto ca să surprind doi melci de grădină ce își încărcau cu energie solară cochiliile dungate, suspendați pe două frunze de iriși. Privindu-i, mi-am amintit de zilele ploioase ale primăverilor trecute când îi culegeam de pe alee și îi mutam în grădină, salvându-i de picioarele grăbite și ochii care nu aveau timp să îi remarce. Atunci am primit un alt titlul onorific... ”salvatoarea melcilor”... Mi-a plăcut!
Mi-a plăcut pentru că ei nu au putut să îmi mulțumească pentru asta. Poate părea ciudat să nu îți placă dovezile de recunoștință pe care le primești ca răspuns la câte un gest generos. Ei bine, mie nu-mi plac! Dacă îmi mulțumești pentru ceea ce ofer, atunci înseamnă că gestul meu are nevoie de o răsplată iar omenia - săculețul personal cu bunătate – este o marfă de schimb pentru hrănirea orgoliului personal. Desigur, regula se aplică cu prioritate celor care poposesc pentru mai mult timp în inima mea și pot face excepție de la ea trecătorii. Când întind o mână vreau să fie primită cu o strângere încrezătoare și un zâmbet, ca un schimb de energie pozitivă și nu cu pupături false. Falsitatea uneori poartă haină de sărbătoare – diplomația – dar este tot un neadevăr, așa încât prefer un adevăr dureros decât o minciună frumoasă! Viața este prea scurtă și fără ” rewind button” ca o irosesc cu clipe - miciuni, oameni – clovni! Melcii m-au înțeles! Nu mă obosesc cu mulțumiri false! J))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu